12.4.2017  |  Tomáš Bušek

Akvizice zákazníka podle návodu JAK SBALIT ŽENU - 7. část

ŘEKNĚTE „MILUJI TĚ“ SPRÁVNÝM ZPŮSOBEM

Akvizice zákazníka podle návodu JAK SBALIT ŽENU - 7. část

Tak jsme uspěli. Sbalili jsme. A teď chceme říct: „Miluji tě!“. Ale ono se to miluji tě, dá říct různými způsoby. A různými způsoby se také slyší. Není totiž tolik podstatných těch osm písmen, ale situace a způsob jakými je řekneme. Ono říci miluji tě po velké hádce nebo strašném průšvihu má jinou hodnotu, než při romantické noci za svíček, šumění moře (nebo alespoň bubnování dešťových kapek na okenní parapet). Říká se tomu síla okamžiku A KAŽDÁ ŽENA, CHCE TO SVÉ MILUJI TĚ, SLYŠET JINAK!

Pojďme si nyní přiblížit barevnou typologii na příkladu čtyř různých žen a následně jí asociovat na zákazníky.

Taková PANÍ ČERVENÁ je hodně zaměřená na prestiž a vše musí být připravené a skvěle klapnout. Potřebuje vědět, že to miluji tě, má důsledky do budoucnosti. A že je od muže, kterého jí všichni budou závidět. A muž to musí vyslovit v okamžiku, který si ona vybrala. Nejlépe ve vyhlášené restauraci (nebo v exotických krajích) a pokud možno s úžasným darem a přímým pohledem do očí. Po vyznání musí muž mlčet. Protože Paní Červená si bude chtít vychutnat svojí reakci na naše vyznání a mít pod kontrolou, co se bude dít dál.

PANÍ MODRÁ potřebuje podrobnosti. Nestačí jí osm písmen. Chce vědět, kdy jste to poprvé pocítili, jak je to silné, jak se to projevuje, jak se cítíte s ní a jak bez ní. A když jí dáte tyto podrobnosti a mnoho detailů, tak aby uvěřila, že ta láska je opravdová, protože ona z detailů potřebuje uvěřit, že je opravdová, tak bude vaše a bude vám vyprávět co cítí ona a bude s vámi probírat až pitvat jednotlivé chvilky, kdy cítíte lásku.

U PANÍ ZELENÉ okamžitě po vyznání poslouchejte, co to pro ní znamená. Stačí těch osm písmen, když je řeknete v jejím prostředí. Zašeptejte je. Hlavně jí nezaskočte. A pak jí nechte mluvit. Chce mluvit o sobě. O svých pocitech. O emocích. A bude zdrobňovat, což by Paní Červená nikdy neudělala. A vy se jí pouze dotýkejte. Objímejte jí a nechte jí mluvit. A ujišťujte jí, ujišťujte jí, že je to opravdové a navěky.

A nakonec máme PANÍ ŽLUTOU. Úžasná žena. Karneval, tobogán, barvy a výskot. Nevadí, že se jí vyznáte v teplákách s vytahaným zadkem. Důležité jsou emoce. Důležitá je energie a pohyb. Zdůrazněte jak jste šťastní a křičte to nahlas. Nezajímá jí minulost. Nenuďte jí detaily. Přitáhněte si jí k sobě na řetízkovém kolotoči, kdy se svět až závratně točí a ona výská s cukrovou vatou v ruce a balónkem uvázaným na zápěstí. Řekněte jí to a buďte připraveni na tobogán, který přijde.

A co si z toho všeho vzít? KROMĚ TOHO, ŽE VÍME, JAK MY CHCEME ŘÍCT MILUJI TĚ, TAK POTŘEBUJEME ZNÁT I JAK JE TO DRUHÁ STRANA SCHOPNA VNÍMAT.

CO TO ZNAMENÁ PRO OBCHOD?

Podívejte se kolik nabídek je stejných a předkládaných stejným způsobem. Jako kdyby se zákazníci a jejich vnímání / postoje / rozhodovací procesy vůbec neodlišovaly. Mailem pošleme univerzální nabídku a budeme čekat. Možná se za čas ozveme a zeptáme se, zda jsme se trefili.

UNIVERZÁLNÍ NABÍDKA MAILEM JE STEJNÁ JAKO VYZNÁNÍ LÁSKY SMSKOU!!!

Vnímejte kdo sedí na druhé straně a způsob jakým mu předložíte návrh uzpůsobte. Obchodně není důležité, jak vy TO chcete říct, ale jak TO druhá strana chce slyšet. Nezatěžujte PANA ŽLUTÉHO detaily. Stačí mu pětiminutová vize potom, co jste se tři čtvrtě hodiny bavili jaký byl víkend a co plánuje na prázdniny. Nepotřebuje papíry, Vaší spolupráci si chce hlavně užít! Ani PAN ČERVENÝ nepotřebuje moc detailů. Důležitá je představa, jak TO podpoří jeho status, jak se odliší a získá náskok. A hlavně, jak to celé bude mít pod kontrolou. Naopak pro PANA MODRÉHO připravte mnoho podrobností. To je ten co si přečte osmdesáti stránkovou nabídku do posledního písmene. A buďte připraveni odpovídat, ale na rozdíl od Pana Červeného, který chce byznys nadhled, bude od vás Pan Modrý očekávat produktový vhled. A konečně PAN ZELENÝ. Potřebuje cítit, že chápete jeho situaci, že vnímáte jak těžké je jeho rozhodnutí a hlavně potřebuje ujistit, že nehrozí žádné riziko. Nezajímá ho tolik vlastní produkt, jako reference a bezpečí.

UZPŮSOBTE NABÍDKU A JEJÍ PŘEDLOŽENÍ TYPU ČLOVĚKA NA DRUHÉ STRANĚ. Schválně jsem v předešlé větě použil slovo člověk a ne zákazník. Člověk je jedinečnost s vlastními představami. Zákazník také. Ale bohužel k nim často přistupujeme, jako by všichni byli stejní.

47
školení zaměřených na získávání nových zákazníků v roce 2016
35
tréninků směřujících k vyšší míře čerpání potenciálu stávajících zákazníků v roce 2016
33
školení zaměřených na taktiky a strategie vyjednávání v roce 2016
21
manažerských projektů v roce 2016

Kontakty Česká Republika

+420 773 919 260

Kontakty Slovensko

+421 918 713 700 Všechny kontakty

Napište nám zprávu

Ozveme se, jakmile to bude možné