1.11.2018  |  Tomáš Bušek

Akvizice zákazníka podle návodu JAK SBALIT ŽENU - 10. část

OBCHODNÍK CASANOVA VERSUS OBCHODNÍK KECAL Z PRODANÉ NEVĚSTY

Akvizice zákazníka podle návodu JAK SBALIT ŽENU - 10. část

Jednou z povinností obchodníka v minulosti bylo docílit toho, aby se ZÁKAZNÍK ZAMILOVAL. Aby v něm byla TOUHA, OČEKÁVÁNÍ, NAPĚTÍ, RADOST (a to samozřejmě po našem produktu, řešení, službě). A nebo alespoň pracovat s NESPOKOJENOSTÍ, NEDOSTATEČNOSTÍ či OBAVOU. Obchodník byl CASANOVA, který uměl cítit, vnímat a pracovat s emocemi druhé strany.

Dnes je mnoho obchodníků spíše KECAL Z PRODANÉ NEVĚSTY. Občas za to nemohou, protože firemní prostředí je do tohoto archetypu tlačí. Emoce byly dost dlouho zakázané slovo, jsou totiž z pohledu firem neprofesionální. Často si ovšem obchodníci tento archetyp vybrali sami, protože je jednodušší.

JAKÝ JE ROZDÍL MEZI CASANOVOU A KECALEM?

Vystihněme ho árií z Prodané nevěsty:

Znám jednu dívku, ta má dukáty! Má dukáty!

A chalupu a chalupu dostane od táty!

Dvě krávy má a hezké telátko, hus, kachen dost a ňáké selátko, kus pole má a novou almaru! ......

KECAL prostě přezpívá produktový list a spočítá BUSINESS CASE. Vše vychází nádherně. Z racionálního pohledu ideální partie. Ušetříte, vyděláte, zrychlíte, snížíte chybovost!!! Kdo by si takového ženicha nevzal? Proč to občas nevyjde? PROTOŽE TO BÝVÁ ČASTO SVŮDNÉ JEN PRO RODIČE. Ti z pohledu rácia vidí ideální partii a pokud již nastala potřeba dceru provdat, tak vynaloží úsilí jí přesvědčit (nebo to prostě přikážou). Cílem je vyřešení problému. Zahraniční matky, představenstva či nákupní odělení bývají odpojené od emocí svých dcer a synů. Ale dcera nebo syn se chce zamilovat, mají své stávající vztahy, zvyky, rutinu a hlavně EMOCE.

KECAL JE DOBRÝ V OKAMŽIKU, KDY JE O SVATBĚ ROZHODNUTO A VYBÍRÁ SE VHODNÝ ŽENICH.

CASANOVA pracuje s EMOCEMI. Dokáže uzpůsobit obsah komunikace a své chování konkrétní ženě. Zajímá se o ní, vnímá jí a cíleně pracuje s jejími pocity. Vzbuzuje touhu, upozaďuje obavy. Více o způsobu balení Casanovou v předchozích článcích…

DOSLOVNÝ PŘEKLAD SLOVA EMOCE DO ČEŠTINY JE POHNUTKA. Něco co s námi pohne. Co změní náš stav. Rozpohybuje nás nebo náš pohyb naopak zastaví. Casanovu potřebujeme, když je potřeba někoho SVÉST.

Dalším zástupcem tohoto archetypu je MEFISTO. Svádí Fausta. Ten je učenec, vzdělanec. Jeho rácio je silné. Má hluboký vhled do spousty věcí. A Mefisto aby uspěl, využije, že každé EGO MÁ SVÉ TOUHY a je ovládáno emocemi..

Jako člověk, který obchoduje 25 let a stejnou dobu sleduje jeho vývoj, tak můžu říct: NEJLEPŠÍ OBCHODNÍCI CO JSEM POTKAL MAJÍ V SOBĚ PŘIROZENOU KOMBINACI KECALA A CASANOVY.

Tak prosím, vraťme emoce zpět do obchodu. Obchodníci přijměte zodpovědnost za to, že to musí mezi Vámi a zákazníkem jiskřit!!!

47
školení zaměřených na získávání nových zákazníků v roce 2016
35
tréninků směřujících k vyšší míře čerpání potenciálu stávajících zákazníků v roce 2016
33
školení zaměřených na taktiky a strategie vyjednávání v roce 2016
21
manažerských projektů v roce 2016

Kontakty Česká Republika

+420 773 919 260

Kontakty Slovensko

+421 918 713 700 Všechny kontakty

Napište nám zprávu

Ozveme se, jakmile to bude možné